single

6 sposobów na poprawę środowiska pracy w Twoim biurze

Musisz zadbać o swoją sytuację, ponieważ nic nie dzieje się samo z siebie. Oto krótka "lista kontrolna", która pomoże Ci zacząć.

Jaka jest "magiczna szóstka" rzeczy, które sprawiają, że ludzie czują się dobrze w swojej pracy?
Jest to niezbędnik i świetny sposób na zorganizowanie nowego biura lub przekształcenie starego w komfortowe miejsce pracy, w którym ludzie czują się szczęśliwi i są wydajni.

1. Właściwe biurko

Dobre biurko powinno być dopasowane do wykonywanej pracy i wygodne w użytkowaniu. Na przykład... Przykładowo, pracownik może wygodnie korzystać z laptopa na biurku z niewielkim blatem. Jeśli jednak korzysta z wielu dokumentów, przegląda papierowe teczki i sięga po segregatory, będzie potrzebował wystarczająco dużo miejsca na biurku.

Na komfort pracy wpływa również możliwość regulacji biurka. Im większy zakres, tym lepiej. Ale to nie wszystko. Nowoczesne biurka ergonomiczne są projektowane tak, aby były ergonomiczne i "dbały o zdrowie" pracowników. Muszą umożliwiać im pracę w trybie siedząco-stojącym. Poprawia to kondycję kręgosłupa i zwiększa efektywność w pracy.

2. Ergonomiczne krzesła biurowe

Ergonomiczne krzesło lub fotel biurowy, znane również jako ergonomiczne krzesło biurowe, to gorący temat. Projektanci stale tworzą nowe, bardziej atrakcyjne projekty takich mebli. Poprawia to nie tylko aspekty estetyczne, ale również ergonomiczne pracy biurowej. Niewygodna pozycja siedząca może powodować, że pracownicy czują się zmęczeni, rozproszeni i sfrustrowani.

Nowoczesne krzesła biurowe są zazwyczaj obrotowe (krzesło biurowe bez kółek może być wykorzystywane raczej w salach konferencyjnych niż w 8-godzinnym dniu pracy). Mają wszystko regulowane (wysokość i nachylenie siedziska, nachylenie podłokietnika, podparcie zagłówka, podparcie lędźwiowe itp. Ma to na celu "wymuszenie" na użytkowniku prawidłowej pozycji ciała.

3. Utrzymanie porządku w dokumentach - szafki i półki

Ważne jest, aby utrzymać porządek w biurze, nie tylko ze względów estetycznych, ale również praktycznych i wizerunkowych. Ludzie są bardziej podatni na rozproszenie i zmęczenie, jeśli w ich miejscu pracy jest zbyt dużo bałaganu. Zagracone biurko i zagracone otoczenie wokół niego, wraz z ogólnym nieporządkiem, może przekładać się na "bałagan mentalny".

W biurach, w których przechowuje się duże ilości dokumentów, w szafach, na półkach i w kontenerach, niezbędne są odpowiednie rozwiązania w zakresie przechowywania. Dokumenty, które są poufne powinny być przechowywane w zamkniętych szafach. Jeśli jednak mamy podręczne dokumenty, warto trzymać je w szufladach lub szafkach pod biurkiem. Wybór mebli powinien być dostosowany do konkretnych potrzeb. Należy jednak wziąć pod uwagę również przestrzeń do przechowywania.

Fotele ergonomiczne do biura - Jakie kupić? Dowiedz się więcej na  https://firmowewnetrza.pl/poradnik-zakupowy/dshl/fotele-ergonomiczne-do-biura-jakie-kupic.html

Relaks w biurze

4. Strefa relaksu i przestrzeń do odpoczynku

Pracodawcy powinni zapewnić pracownikom miejsce do relaksu i chillout room w swoim biurze. Jest to nie tylko moda, ale i konieczność. Pracownicy, którzy są dobrze wypoczęci, czyli mają możliwość uciąć sobie w pracy spokojną drzemkę lub co 90 minut zrobić sobie przerwę w biurowej strefie relaksu, pracują efektywniej i wykazują większą motywację niż pracownicy, którzy się nie wysypiają.

Dobrze zaprojektowany chillout room pozwala "zresetować" zmęczone umysły, co z kolei sprawia, że "po czasie" łatwiej jest pracować bardziej kreatywnie i efektywnie. 8-godzinny dzień pracy bez przerw na odpoczynek to zbyt wiele jak na nasze ludzkie możliwości. Efektywna praca jest możliwa, jeśli nie przerywa się jej na dłużej niż 5-6 godzin. Warto o tym pamiętać, organizując pracę w firmie lub urządzając biuro.

5. Ścianki działowe - wygodna praca w otwartych przestrzeniach

Ścianki działowe (mobilne/desktopowe, dźwiękoszczelne itp. Ścianki działowe są koniecznością w biurach typu open space, gdzie wiele osób może pracować w jednej przestrzeni. Można je wykorzystać do stworzenia strefy prywatności, wyciszenia przestrzeni wokół stanowiska pracy oraz wydzielenia stref o innym stylu niż pozostałe. Są one wszechstronnym elementem wyposażenia.

Czasami regały z kwiatami doniczkowymi lub książkami wykorzystywane są jako ścianki działowe w biurach. Nie jest ona jednak tak wielofunkcyjna jak inne biurowe ścianki działowe i łatwo ją przestawić.

6. Rośliny w biurze - zielone kwiaty doniczkowe

Prawdziwy wisienka na torcie - żywa zieleń w Twoim biurze! To piękne, zdrowe i bardzo przyjemne. Obecność w pracy dużej ilości zielonych, liściastych, doniczkowych kwiatów wywołuje efekt WOW. Poprawiają jakość i ilość powietrza w biurze, wpływają kojąco na wzrok zmęczonych pracowników, uspokajają ich nerwy, pochłaniają szkodliwe substancje z zewnątrz.

Najlepsze kwiaty do wnętrz biurowych to takie, które nie wymagają zbyt wiele pielęgnacji. Mogą przetrwać długo bez wody i nie przeszkadza im mała ilość światła. Architekci wnętrz biurowych polecają serpentyny, altany i fikusy, a także zamiokulkasy. Łatwiej pracuje się w urządzonym przez nie wnętrzu i popełnia mniej błędów.

Gratuluję, jeśli udało Ci się skompletować listę kontrolną. To jest najważniejszy etap. Dalej może być już tylko gorzej. Nie trać czasu, jeśli nie masz wszystkiego zrobionego w pracy.